“මාර්ගගත ආරක්ෂණ පනත සහ විද්‍යුත් විකාශන අධිකාරී පනත අවලංගු කරන්න” මාධ්‍ය සංවිධාන 7ක් රජයෙන් ඉල්ලයි!

මාර්ගගත ආරක්ෂණ පනත සහ විද්‍යුත් විකාශන අධිකාරී පනත අවලංගු කළහොත් පමණක් ජාතික මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්තියක් සැකසීමට සහාය දෙන බව පවසමින් මාධ්‍ය සංවිධාන හතක් ඒකාබද්ධව ප්‍රවෘත්ති දෙපාර්තමේන්තුවට ලිපියක් ඉදිරිපත් කර තිබේ.

නිදහස් මාධ්‍ය සංසදය, මාධ්‍ය සාමූහිකය, තරුණ ක්‍රිස්තියානි මාධ්‍යවේදීන්ගේ සංගමය, ශ්‍රී ලංකා වෘත්තීය යූටියුබ් ව්ලොගර්වාදීන්ගේ සංගමය, වතු කම්කරු ප්‍රජා මාධ්‍ය සංසදය, සමාජ මාධ්‍ය ක්‍රියාකාරීන්ගේ සංසදය සහ MOJO මාධ්‍ය සමාජය යන මාධ්‍ය සංවිධාන හතක සන්ධානයක් වන ‘මාධ්‍ය සංගමය’ වත්මන් ජාතික මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්ති කෙටුම්පත අධ්‍යයනය කර ඒ සඳහා යෝජනා මාලාවක් සපයා ඇත.

එම යෝජනා අතර, මාර්ගගත ආරක්ෂණ පනත සහ විද්‍යුත් විකාශන අධිකාරී පනත අවලංගු කළහොත් පමණක් ජාතික මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්තිය සැකසීමට සහාය දෙන බවට එම ලිපියෙහි සඳහන් කර ඇත.

“ජාතික මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්තියක් පුළුල් ලෙස ඇතුළත් විය යුතුයි. ජාතික මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්තියක් සකස් කිරීමේදී මඟ හැරුණු ඩිජිටල්කරණයේ ප්‍රධාන අංගයක් වන දුරකථන සහ අන්තර්ජාල පහසුකම්, ප්‍රජා මාධ්‍ය, දුරකථන භාවිතා කරන මාධ්‍ය වාර්තාකරණය (MOJO) සහ මාධ්‍යවේදීන්ට අමතරව යූ ටියුබ් ඇතුළු ඩිජිටල් ක්ෂේත්‍රයේ සියලුම ඩිජිටල් නිර්මාණකරුවන් සඳහා ජාතික ප්‍රතිපත්තියක් සහ නියාමනයක් ස්ථාපිත කිරීම ජාතික මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්තියකට පුළුල් ලෙස ඇතුළත් විය යුතුයි”  යනුවෙන් මාධ්‍ය සංවිධාන සන්ධානයේ කැඳවුම්කරු මාධ්‍යවේදී තිළිණ අලහකෝන් ප්‍රකාශ කරයි.

විධිමත් පුහුණුවක් හරහා දේශීය අන්තර්ගතය වෙනුවට ජාත්‍යන්තර අන්තර්ගතයන් නිර්මාණය කිරීමට පුහුණු කිරීමෙන් සහ බදු සහන ලබා දීමෙන්, මිලියන ගණනක විදේශ විනිමය රටට ගෙන එන නිර්මාණකරුවන් ඇතුළු ඩිජිටල් නිර්මාණකරුවන් සඳහා 18% ක බද්දක් පැනවීමට වඩා, ශ්‍රී ලංකාවේ ඩිජිටල් නිර්මාණකරුවන් සංඛ්‍යාව තවදුරටත් පුළුල් කළ හැකි නම්, ඩිජිටල් කර්මාන්තය රටට බිලියන ගණනක විදේශ විනිමය උපයා ගත හැකි කර්මාන්තයක් බවට පරිවර්තනය කළ හැකි බව ඔහු කමිටුවට පෙන්වා දී ඇත.

ශ්‍රී ලංකාවේ මාධ්‍ය පාලනය කරන වෙළඳ දැන්වීම් නියාමනය කිරීම සඳහා ජාතික මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්තියේ කොටසක් ලෙස “වෙළඳ දැන්වීම් නියාමන කොමිසමක්” ස්ථාපිත කරන ලෙස ද එම සංවිධාන ඉල්ලා ඇත. රැවටීම, නොමඟ යැවීම, බලපෑම් කිරීම, අසත්‍ය සහ සාවද්‍ය තොරතුරු හරහා පෙළඹවීම සහ පාරිභෝගිකයින්ට නුසුදුසු නිෂ්පාදන විකිණීම ඇතුළත් වේ.

රැවටීම, නොමඟ යැවීම, බලපෑම් කිරීම, අසත්‍ය සහ සාවද්‍ය තොරතුරු හරහා පෙළඹවීම සහ පාරිභෝගිකයින්ට නුසුදුසු නිෂ්පාදන විකිණීම ඇතුළුව, ශ්‍රී ලංකාවේ මාධ්‍ය පාලනය කරන වෙළඳ දැන්වීම් නියාමනය කිරීම සඳහා ජාතික මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්තියේ කොටසක් ලෙස “වෙළඳ දැන්වීම් නියාමන කොමිසමක්” ස්ථාපිත කරන ලෙස ද එම සංවිධාන ඉල්ලා ඇත.

END/English statement/MMP/10082025

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *